L'equip vallenc Motobox.cat queda a les portes del podi a les 24 Hores del Circuit de Montmeló

L'equip de motociclisme vallenc Motobox.cat ha fet la seva primera participació en les 24 Hores motociclistes del Circuit de Catalunya. L'equip, liderat pel preparador Jordi Serra i amb els pilots de Castellar del Vallès David Jaén i Ferran Clusellas, el de Sabadell amb residència a Reus Jordi Pocorull i el basc Haritz Mendizabal van treballar durant mesos amb una Yamaha R1 de l'any 2008 de 1.000cc per posar-la a pista amb una preparació Endurance World Championship.

Tot i el treball realitzat, les coses no van començar gaire bé. Problemes elèctrics i de suspensions durant els entrenaments lliures de dijous i divendres van penalitzar la feina dels pilots. Tot i això, es van classificar per la cursa en una meritòria vint-i-cinquena posició. Finalment, amb els darrers entrenaments nocturns i amb l'entrenament previ a la cursa, s'aconseguia deixar la moto llesta per a cursa.

Dissabte, a les 12 de migdia, es va donar l'espectacular sortida de les curses de resistència en forma d'espiga, essent el pilot David Jaén l'escollit per fer-ho. El vallesà no va decebre, realitzant una sortida perfecta avançant a més de 10 pilots. L'estratègia de l'equip consistia a allargar el màxim els relleus, aprofitant el menor consum de la moto, a diferència de models més moderns, més potents però amb menys autonomia. A la segona hora de la cursa, l'equip ja havia aconseguit arribar al top 10 de la classificació. La sortida del cotxe de seguretat en diverses ocasions, a causa dels múltiples accidents que hi va haver, va marcar les primeres hores, fent que els relleus s'allarguessin fins a l'hora i mitja. La feina de formigueta va donar els seus fruits durant les següents hores arribant a la quarta posició de la general i segon de la categoria.

Durant les següents hores l'equip es va mantenir en posicions capdavanteres entre la cinquena i vuitena posició però amb més de set hores de cursa completada, un problema amb la bomba de fre davanter feia passar per boxes dues vegades als pilots per solucionar-ho, perdent uns valuosos minuts que feien perdre posicions fins al dotzè lloc.

Amb l'arribada de la nit l'equip va continuar esgarrapant posicions fins a tornar a entrar entre els deu primers. Amb la sortida del sol, i a només quatre hores de finalitzar la cursa, l'embragatge de la moto va dir prou. Tot i que en vint minuts, l'equip tenia enllestida la reparació, es va perdre unes quantes posicions, i amb això, la possibilitat de pujar al podi. Consolidats al tretzè lloc de la classificació general, sense poder avançar a la moto que els precedia i sense ningú que collés per darrere, els pilots es van dosificar per acabar la cursa en una cinquena plaça de la categoria EWC, un resultat que, tot i que s'hauria signat abans de la cursa, deixava un gust agredolç a l'equip per què es podia haver aconseguit de no haver tingut el problema.


Les 661 voltes completades i un millor temps de volta amb 1' 56" 143, deixen constància de la fantàstica feina realitzada per tot l'equip Motobox.cat que mentre recollia a les instal·lacions del circuit ja pensava a tornar l'any vinent per mirar de millorar el resultat.
Share on Google Plus

About PortalNou Valls

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada