La Generalitat instal·larà a Montblanc un punt de recàrrega ràpida per a vehicles elèctrics

Catalunya afegirà 39 punts de recàrrega a la seva xarxa de recàrrega ràpida per a vehicles elèctrics, que entraran en servei els propers mesos i que ampliaran fins a 126 el nombre de punts de recàrrega amb accés públic operatius i propers a la xarxa bàsica viària catalana. Un d'ells estarà situat a Montblanc i permetrà avançar en el desenvolupament del Pla estratègic per al desplegament d'infraestructura de recàrrega per al vehicle elèctric a Catalunya 2016-2019 (Pirvec).

La Generalitat, a través de l'Institut Català d'Energia (ICAEN), ha destinat 514.750 euros a incentivar i desplegar la instal·lació d'aquestes estacions, i la gestió anirà a càrrec dels corresponents ajuntaments o corporacions locals. Els emplaçaments que s'han prioritzat cerquen garantir la mobilitat obligada que es produeix majoritàriament entre municipis de la mateixa demarcació. Així, resten coberts la major part de desplaçaments dins les comarques de Tarragona i de Girona, acabant-se de completar amb la càrrega accelerada o semiràpida.

La instal·lació d'infraestructures de recàrrega a les comarques de ponent i les comarques centrals s'afrontarà amb el pressupost del programa Pirvec del 2018, que comptarà addicionalment amb part del pressupost previst per al 2019. També es consolidarà la connexió entre capitals de província, que no ha estat prioritària en el marc del pressupost del 2017, centrant la disponibilitat pressupostària en donar cobertura a la mobilitat obligada que, d'acord amb l'enquesta de dies feiners, es produeix majoritàriament dins la mateixa província.

Des de l'ICAEN també s'ha destinat 200.000 euros a ampliar la xarxa de recàrrega accelerada, que permet càrregues de 120 km en una hora, però que esdevenen interessants com a càrregues d'oportunitat, alhora que tenen unes costos de gestió i operació molt més baixos. Així, més de 25 estacions amb 50 punts de recàrrega addicionals s'ubicaran properament en uns 12 municipis de Catalunya.

Aquest creixement pretén garantir la demanda de mobilitat interurbana dels ciutadans, de manera que tinguin la seguretat que podran disposar d'estacions de recàrrega ràpida quan facin desplaçaments llargs pel territori en vehicle elèctric. Per això, la valoració d'aquestes ubicacions ha tingut en compte tant el nombre d'eixos viaris a què donen cobertura com la distància a altres punts de recàrrega ràpida ja existents. La propera convocatòria prioritzarà aquelles zones que no disposen de punts públics de recàrrega per davant de la seva proximitat a múltiples eixos viaris.

Tota la xarxa pública de punts de recàrrega ràpida, a més, ja es pot operar amb una mateixa targeta. Gràcies a l'acord entre l'ICAEN i els diferents ajuntaments i corporacions locals, s'ha desenvolupat un sistema que permet que qualsevol targeta d'identificació dels vehicles elèctrics de les que s'usa a dia d'avui pugui desbloquejar totes les estacions de recàrrega ràpida públiques que hi ha a Catalunya. Això evita que l'usuari s'hagi de donar d'alta a cada consistori i necessiti una targeta específica per a cada estació de recàrrega, i facilita el seu desplaçament per tot el territori.

Un any després de la seva aprovació, el Pirvec ha permès estendre la xarxa pública de recàrrega ràpida per a vehicles elèctrics des dels 19 emplaçaments amb 39 punts de recàrrega fins a les 42 emplaçaments amb 126 punts de recàrrega, a les quals cal afegir-hi 8 emplaçaments privats més. L'interès demostrat pels ajuntaments en les diferents convocatòries fa preveure que es podrà assolir l'objectiu d'arribar a cobrir la recàrrega ràpida cada 50 km a finals del 2018, tot garantint la connexió entre les àrees metropolitanes de Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida i l'accés a la Catalunya Central, les Terres de l'Ebre i els Pirineus. En aquest sentit, Assumpta Farran, directora de l'ICAEN, ha volgut destacar “la molt bona posició en que es troba Catalunya en l'impuls del vehicle elèctric i les infraestructures associades”    

Des del Pirvec també s'ha avançat en altres aspectes per fomentar la mobilitat elèctrica al nostre país. Així, per exemple, el Pirvec ha estat el marc per posar d'acord distribuïdores d'energia, gestors de les estacions i fabricants per avançar cap a un model més còmode i senzill per a l'usuari, i que evolucionarà per a que es pugui accedir als punts de recàrrega des del telèfon mòbil.


A més, les més de 70 institucions, empreses i administracions que formen part del Pirvec han identificat les diferents barreres que dificulten el desplegament d'una xarxa de recàrrega ràpida viable i competitiva i que impedeixen que la iniciativa privada se'n faci càrrec. En aquest sentit, des del Pirvec es va elaborar una proposició de llei per eliminar aquestes barreres administratives i econòmiques, que ha estat tramesa al Congrés de Diputats. A més, s'ha reclamat un marc d'incentius transparent i continu, que estimuli la demanda de vehicles elèctrics i que incentivi la substitució de vehicles convencionals.
Share on Google Plus

About PortalNou Valls

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada