Unió de Pagesos demana solucions al pas dels tractors per carreteres de l'Alt Camp

Unió de Pagesos ha mantingut dilluns, 29 de maig, una reunió amb el subdirector general d'Explotació Viària del Departament de Territori, Albert Gómez, i la Cap de Secció d'Explotació del Servei Territorial de Carreteres de Barcelona de la mateixa Conselleria, Maria Herruzo, per treballar l'informe que el sindicat va lliurar al conseller Rull, i que recull els punts conflictius concrets per a la circulació de vehicles i maquinària agrària. L'objectiu és que la Generalitat ofereixi una solució per garantir que no siguin un escull per a l'activitat professional agrària. El sindicat reclama que el Govern resolgui la mobilitat agrària en diferents punts de diverses carreteres. Entre elles, hi ha l'autovia C-14 Reus (Baix Camp) - Alcover (Alt Camp), i a la C-51, en el tram del coll de Santa Maria fins a la Bisbal del Penedès (Alt Camp-Baix Penedès).

Respecte de les peticions de pas de tractors durant la sega i la verema que Unió de Pagesos ja té demanades en els punts on cal donar una resposta transitòria, els representants de Territori han avançat que les autoritzaran com ja han fet els darrers anys a petició del sindicat.
Cal recordar que ja fa quatre anys des de que Unió de Pagesos va iniciar la campanya No ens barreu el pas, després de detectar un augment de les traves en la circulació de la maquinària agrària degut a la manca de vies de servei , i a l'augment del risc per a la pagesia en vies que no estan ben condicionades tenint en compte el volum de trànsit de gran tonatge que hi circula. Unió de Pagesos denuncia que aquestes casuístiques dificulten l'accés a les finques, i, en alguns casos, obliguen la pagesia a haver circular per nuclis urbans o polígons industrials; en definitiva, la pagesia es veu abocada a recórrer a trajectes alternatius que suposen més temps de trajecte, un increment de costos, i un augment del perill per a la circulació, ja que en molts casos els tractors han de circular per carreteres estretes, amb revolts pronunciats i poca visibilitat, fet que fa incrementar els riscos tant per a la pagesia com per a la resta de vehicles.

Per acabar, Unió de Pagesos apunta que la Resolució 739/X, aprovada el debat monogràfic sobre el món agrari del juliol del 2014, recull, a instàncies del mateix sindicat, que el Govern té el mandat parlamentari de dur a terme estudis d'impacte agrari i d'executar les actuacions necessàries per dotar el conjunt de carreteres i camins de servei de funcionalitat vial suficient per a l'ús de vehicles especials agraris, i que, mentre no sigui així, ha d'emprendre les mesures que calguin per fer possible la circulació de vehicles especials agraris a les vies on no sigui compatible per la classificació que tenen.
Share on Google Plus

About PortalNou Valls

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada