Els alcaldes de Valls i Montblanc i diputats d'ERC reivindiquen en dos actes paral·lels avançar l'A-27

Els alcaldes de Valls, Albert Batet, i Montblanc, Josep Andreu, han reivindicat aquest dilluns, 22 de maig, en una compareixença a la premsa al Consistori vallenc, una major celeritat en les obres de l'A-27. De manera gairebé paral·lela, la formació ERC ha reclamat també en una compareixença de premsa a Masmolets que es compleixi les inversió mitjançant les esmenes que presentarà al Senat per fer una realitat l'acabament de l'A27 fins a Montblanc.

Fa uns dies es van reprendre les obres de construcció del tram del túnel del coll de Lilla que, amb un pressupost de 84,5 milions d'euros, és el més complex i costós de la nova autovia de Tarragona a Montblanc. Si bé Valls i Montblanc es congratulen de la represa, el ritme de les obres no els satisfà, segons informa l'ACN. Per la seva banda, la portaveu d'ERC de la comissió de Foment al Senat, Laura Castel, ha demanat que es prioritzi la finalització de l'A27 dins de les esmenes que presentarà amb una xifra d'1.080.000 euros per l'Alt Camp.

Castel acompanyada del senador d'ERC, Josep Rufà, i el primer tinent d'alcalde de Valls, Jordi Cartanyà, han visitat al matí la Cambra de Comerç de Valls. Segons Cartanyà, reclamem que "el que es pressuposta, s'ha d'executar per millorar les infraestructures del territori". Entre les esmenes dels pressupostos per la comarca de l'Alt Camp també trobem destacades la inversió del desdoblament del tren a Picamoixons o el by-pass del tren a Valls, entre d'altres.

També al matí, els alcaldes de Valls i Montblanc han reivindicat que el túnel de l'A-27 és una necessitat per continuar la industrialització de les dues comarques. el rerefons del Camp de Tarragona", ha instat Batet. "Sabem que està tot encaminat i sabem de les bones voluntats d'executar-la, però el ritme no és el que voldríem i la velocitat no és satisfactòria, hauria de ser superior", ha dit l'alcalde de Valls. La partida per enguany és de 13,5 milions d'euros i es destinarà a l'entorn fins a la boca del túnel, que tindrà dos carrils i farà 1,820 quilòmetres de longitud. D'altra banda, les consignacions previstes són de 10 milions per al 2018, 29 milions al 2019 i 32 milions el 2020. "Ja firmaríem, perquè després no executen allò pressupostat", han coincidit els dos batlles. De fet, no es disposa encara del projecte del tram d'autovia a la sortida del túnel, fins a Montblanc, d'uns 4,3 km de distància.
Share on Google Plus

About PortalNou Valls

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada