Concreten actuacions per millorar la producció, comercialització i promoció de l'avellana

Millorar la producció del cultiu de l'avellana; fomentar l'organització del sector i la transparència dels mercats, per aconseguir una millor comercialització del producte, i l'elaboració d'una estratègia de promoció que permeti valorar l'avellana com a producte de consum són els principals objectius de les actuacions que ha presentat  el Grup de Treball de l'Avellana. Aquest aplega representants del Departament d'Agricultura i del sector, i des de fa mesos està definint les línies de treball que han de garantir el futur d'aquest sector. La creació d'aquest grup és un acord de la Taula Sectorial de la Fruita Seca i el departament d'Agricultura.

La consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, ha assistit a la reunió d'aquest grup de treball, que troba positiu ja que "només treballant conjuntament sector i Administració, amb l'assessorament d'experts, aconseguirem tirar endavant aquelles estratègies i polítiques que necessitem perquè l'avellana sigui una producció rendible i valorada en els mercats i garantir, així, la renda de les persones que s'hi dediquen i el relleu generacional".

En l'àmbit del cultiu, s'està desenvolupant un estudi sobre les malalties que afecten la producció i la qualitat de l'avellana. Aquest estudi, de dos anys de durada, està planificat  per l'IRTA, la Secció d'Agricultura i Sanitat Vegetal del Departament d'Agricultura i tècnics de les ADV del Camp de Tarragona. Concretament, estudiarà les afectacions de la taca blanca, la necrosi apical i la caiguda prematura de l'avellana, unes problemàtiques que actualment preocupen molt als productors pels efectes negatius que tenen en les produccions i la qualitat del producte.

Pel que fa als mercats, s'està treballant per poder establir un preu de referència de l'avellana i l'ametlla. El sector de la fruita seca va ser inclòs, igual que el de la fruita dolça i el conill, en el Decret aprovat pel Govern sobre produccions considerades d'interès estadístic, la qual cosa permetrà conèixer l'evolució dels preus al llarg de tota la cadena i donarà també més transparència al mercat. Aquesta recollida d'informació dels preus s'està fent a través de l'Observatori de preus agroalimentària.

Un altre aspecte treballat aquests mesos és definir quin és el millor model d'organització dels productors i de coordinació entre els diferents agents de la cadena. “És molt important trobar la fórmula més adequada, ja que només ben organitzat, el sector es podrà enfortir davant dels mercats i és la millor opció per garantir les rendes", ha afirmat la consellera.

En l'àmbit de la promoció, s'impulsarà un Pla estratègic per a la valorització de l'avellana, amb l'objectiu de millorar la presència del producte en el territori i en el mercat i potenciar-ne el seu consum, que serà desenvolupat pel Parc Científic Tecnològic del Turisme i Oci de la Universitat Rovira i Virgili.

El Grup de Treball de l'avellana va ser creat pel sector i el Departament d'Agricultura el setembre passat per a tractar conjuntament la situació estructural del sector i treballar les mesures que han de garantir el seu futur. El grup el formen persones vinculades al sector de l'avellana, hi ha representants de DARP, dels sindicats agraris, de productors, tècnics d'ADV,  comercialitzadors i un representat de la URV.
Share on Google Plus

About PortalNou Valls

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada