Una jornada de Crida per Valls-CUP debat amb els centres la renovació pedagògica

Dissabte, 4 de març, representants de diverses escoles públiques de Valls van participar a la jornada 'Parlem d'innovació a les escoles de Valls'. L'acte, celebrat a Casa Caritat i organitzat per la Crida per Valls-CUP, també va comptar amb la presència de l'analista social Eduard Vallory. La trobada es va obrir amb una exposició general de la realitat educativa a dia d'avui al país, feta per Vallory, i que, segons els organitzadors, "va servir per posar de manifest les contradiccions del model encara avui predominant a les nostres escoles. Un model caduc i heretat del franquisme, que relega les escoles a la irrellevància des del punt de vista pedagògic, i les redueix a un tràmit obligat (i massa sovint desagradable) per a l'infant".

En contraposició a això, Vallory va plantejar al centenar d'assistents a l'acte la necessitat de reprendre el camí iniciat en el seu dia per mestres com Rosa Sensat. Un camí marcat per un model pedagògic que situa el focus en l'experiència d'aprenentatge de l'infant, amb l'objectiu que aquesta esdevingui gratificant i 'empoderadora'.

En la part central de l'acte les diferents escoles públiques de Valls que hi van assistir de Baltasar Segú, Eladi Homs, Enxaneta i La Candela, van prendre la paraula. Van exposar els nombrosos projectes que actualment ja estan duent a terme als seus respectius centres, i que són renovadors des d'un punt de vista pedagògic, fent especial esment a aquells que els resulten més il·lusionants. D'aquesta manera els participants en la trobada van poder conèixer de primera mà experiències com la transformació del pati en un espai educatiu i d'aprenentatge per part de tot el centre: infants, famílies i mestres; l'escola inclusiva, la granja escola i l'hort ecològic i la creació dels ambients d'aprenentatge.

A la part final de la trobada també hi va haver temps per posar sobre la taula les dificultats amb què es troben les escoles de Valls a l'hora de tirar endavant els seus projectes. A banda del llast que suposa la manca de recursos materials, també van coincidir en la necessitat de disposar d'espais de trobada i debat veritablement funcionals, mitjançant els quals es puguin organitzar millor. No només entre elles, sinó també amb els instituts de secundària, on sovint la implantació d'aquest tipus de projectes és més lenta i això obliga a perfeccionar els processos de transició entre els centres. I també amb les famílies, que cada vegada més demostren la seva voluntat de participar de manera més activa en el dia a dia de les escoles.

Per aquest motiu la Crida per Valls – CUP valora molt positivament tant la participació com el debat generat durant aquest acte, ja que el principal objectiu era el de facilitar un espai de trobada on compartir els diversos projectes educatius de la ciutat, presents i futurs, amb la idea que es pugui acabar creant una xarxa de cooperació educativa útil i oberta a tota la comunitat educativa de Valls.
Share on Google Plus

About PortalNou Valls

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada