La Generalitat treu a concurs la redacció del projecte de millora de la C-51 a Vilardida

Infraestructures de la Generalitat de Catalunya SAU ha tret a concurs la redacció del projecte de millora de la carretera C-51 en el tram de Vilardida. El projecte té un pressupost de 55.242,55 euros i un termini de redacció de 4 mesos. El projecte d'ampliació i millora del traçat de la carretera C-51 aprofita el traçat actual, recolzant-se sobre el ferm actual sempre que és possible i ampliant la calçada preferiblement cap a un costat, que sol ser a la dreta de la calçada actual, excepte en punts singulars com el pont.

A l'àmbit central a l'entorn de Vilardida, la nova carretera circularà en variant situada uns metres més al sud. En aquest tram de variant es projecta una nova intersecció amb la carretera T-204 amb nous carrils centrals de gir a l'esquerra i carrils d'acceleració i desacceleració. També es projecta una nova intersecció per Vilardida, amb carrils centrals de gir a l'esquerra i falques d'acceleració i desacceleració. Aquestes actuacions augmenten molt la seguretat. El tram de carretera actual davant de Vilardida passa a ser una via destinada als moviments locals.

Les actuacions en aquest tram preveuen situar una parada d'autobús amb apartador normalitzat de carreteres al costat esquerra del tronc i una altra parada al costat dret, en el vial actual, davant mateix de l'entrada de Vilardida. A fi de facilitar l'entrada de l'autobús provinent de Rodonyà, es projecta un ramal de sortida del tronc de la variant fins enllaçar amb la carretera actual que passa davant de Vilardida.

La secció tipus de la carretera C-51 queda configurada amb dos carrils de 3,50 metres i vorals 1,50 metres a cada costat. Només en el pas sobre el pont actual, que s'aprofita totalment, els vorals es redueixen localment. El pont actual sobre el riu Gaià s'aprofita totalment prèvia reparació dels seus voladissos, que es troben en mal estat, i substitució de les barreres biones existents, per ampits metàl·lics que corresponen als nivells de seguretat normatius actuals. Amb aquest canvis, és possible centrar el traçat i col·locar dos carrils de circulació de 3,50 metres i vorals d'1,18 metres.

A fi de separar el trànsit de vehicles agrícoles lents del tronc de la C-51, es construeix un nou pont sobre el Gaià, amb un ample de calçada de 5 metres i vorals de 0,5 metres a cada costat. L'ample total de plataforma resulta de 7,14 metres. També es projecta un creuament amb un pas inferior mitjançant un nou calaix de 2,5 metres d'alt i 5 metres d'ample. Això permet el pas segur de vianants i bicicletes.

Per raons de seguretat de circulació, es prohibeixen els moviments de gir a l'esquerra per a entrar a la benzinera prevenint del Vendrell i la sortida amb gir a l'esquerra de la benzinera en sentit Valls. Els moviments actuals d'entrada provinent de Valls i sortida en sentit Vendrell queden permesos com a l'actualitat. Els moviments prohibits seran possibles, ara amb seguretat, a través d'un nou ramal de doble sentit que enllaça directament la plataforma de la benzinera, zona de rentat, i restaurants existents, fins la rotonda actual existent a la intersecció de la C-51 amb la TP-2031.

S'ha projectat una nova xarxa de camins especials per a vehicles agrícoles de manera que no
interfereixin amb el trànsit general de la C-51. Aquest camins també serveix per a donar accés
amb condicions de seguretat a totes les finques i cases particulars de la zona que actualment
tenen accés directe a la C-51. La nova xarxa de camins, aprofita camins o carreteres existents quan això és possible, o en crea de nous, a partir dels 3 metres de la zona de domini públic de carreteres, a efectes de que quedin incorporats a la xarxa municipal corresponent.
Share on Google Plus

About PortalNou Valls

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada