La primera reunió del Consell d'Alcaldes de l'Alt Camp analitza sistemes de seguretat

Dimecres, 25 de febrer, al Consell Comarcal de l'Alt Camp es va dur a terme el primer Consell d'Alcaldes de l'any 2017. Al Consell d'Alcaldes hi van assistir els directors dels Serveis Territorials d'Interior i d'Agricultura de la Generalitat a Tarragona, que van exposar, juntament amb tècnics dels departaments, diferents novetats que van ser de l'interès dels alcaldes presents.

El director dels Serveis Territorials del Departament d'Interior, Joan Carles de la Monja i les responsables de Protecció i Seguretat Civil de Tarragona, Rosanna Camps i Eli Llombart, van participar en la reunió. La jornada va tractar sobre la planificació municipal i l'operativa en cas d'emergència. En la trobada, els tècnics de Protecció Civil van remarcar la importància dels ens locals en el sistema de Protecció Civil, per garantir una resposta eficient davant els riscos que poden afectar persones i béns en cas d'emergències o catàstrofes, ja que els alcaldes són la màxima autoritat de Protecció Civil en el seu municipi. Així, els municipis, com a entitats bàsiques de la protecció civil a Catalunya, tenen atribuïdes legalment funcions de protecció civil tant en l'àmbit de la prevenció com en la intervenció durant l'emergència. Per tant, tenen un paper clau en la protecció en cas de risc.

En relació a la Planificació municipal, la reunió va servir per comentar aspectes relatius a la tramitació dels Plans Únics de Protecció Civil de Catalunya (DUPROCIM) i posar en valor els plans municipals com a instrument bàsic per tal de preveure possibles riscos, mitigar els danys i organitzar eficaçment la resposta dels efectius i recursos en cas d'emergència.

Pel que fa a la intervenció municipal en l'emergència, l'intercanvi d'informació, la comunicació fluïda i constant i l'actuació coordinada entre les diferents administracions públiques competents són els pilars fonamentals per pal·liar els efectes de les catàstrofes i pel restabliment dels serveis essencials a la població afectada. El Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) de Protecció Civil, com centre superior de coordinació i informació, és l'òrgan encarregat de dur a terme aquestes funcions i alhora prestar el suport necessari a les autoritats locals.

El director dels Serveis Territorials del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a Tarragona, Àngel Xifré i el cap de l'Àrea Regional del Cos d'Agents Rurals, Cándido Rincón, també  van assistir a la sessió del Consell d'Alcaldes. L'objectiu de la trobada va consistir en informar de quines són les competències del Cos d'Agents Rurals, i fer un resum de les actuacions de l'any anterior 2016, en matèries com la prevenció d'incendis, en agressions al medi natural, o les xerrades informatives que fan a les escoles de la comarca.

Tan des del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, com des del Consell Comarcal de l'Alt Camp es van valorar les trobades entre Alcaldes i el Cos d'Agents Rurals de forma molt positiva, ja que serveixen per aproximar la funció del CAR als municipis. Els alcaldes també van poder escoltar  les explicacions de Montserrat Soledat, representant al Consell Nacional de la Gent Gran a Catalunya sobre la proposta de la creació a nivell municipal dels Consells Consultius Locals.

Per finalitzar la trobada, la tècnica de consum de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) que presta els serveis de Consum tant per Valls com per la resta de municipis de la comarca, va explicar el procediment que s'aplica des de consum per a la recepció i seguiment de les reclamacions o problemes en les persones consumidores pel que fa als serveis d'energia i aigua.
Share on Google Plus

About PortalNou Valls

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada