Opinió.- Les 8 millores de la zona blava de Valls

FRANCESC ANGUELA*. Des de l'aprovació en el Ple de l'Ajuntament d'aquest passat mes d'octubre de la modificació de l'ordenança fiscal nº 18 que regula l'estacionament de vehicles en vies públiques, s'ha fet ressò i de forma intencionada per part d'alguns mitjans de comunicació el fet de remarcar només la pujada de les tarifes de zona blava, que per cert, representa 4 cèntims en el tiquet mitjà per usuari, en lloc de donar la informació complerta i explicar les vuit modificacions que s'han aprovat respecte de l'anterior ordenança. Modificacions que es fan amb el clar objectiu de millorar el servei de zona blava i de forma indirecta el conjunt de la mobilitat a la nostra ciutat.

En primer lloc voldria recordar de forma breu el concepte del servei del la Z.B. i és que aquest és un servei que tot i que amb alguns els pugui semblar el contrari, és necessari en aquelles zones comercials i o de serveis amb una alta demanda d'aparcament i clarament beneficiós tan pels usuaris, ciutadans que volen tenir l'opció d'aparcar el més a prop possible, com pels diferents comerciants i negocis que es veuen beneficiats quan en els seus carrers existeix una rotació dels vehicles aparcats i per tant els seus clients tenen l'oportunitat d'aparcar-hi a prop.

Per altra banda hem de ser realistes i voldria recordar que la recaptació que s'obté, repercuteix de forma positiva a la millora de la mobilitat de la ciutat, ja que una part serveix per pagar el propi funcionament del servei, com ara les nomines dels inspectors, els manteniments dels parquímetres, el software de gestió, etc. Però sobretot per poder fer el manteniment i arranjament dels aparcaments actuals de Z.B. i sobretot dels aparcaments dissuasoris que actualment ja ofereixen mes de 1.000 places d'aparcament gratuït a la ciutat de Valls i tenim l'objectiu de poder augmentar; per tant podem afirmar que un bon funcionament del servei de Z.B. beneficia al conjunt de la mobilitat de la ciutat. L'oferta actual d'aparcaments gratuïts permeten anar fins al centre de la ciutat amb cinc minuts a peu, l'ús de la Z.B. és una opció o alternativa no pas una obligació per tant no és pot tractar com un impost directe al conjunt de la ciutadania.

L'aprovació de la nova Ordenança, és fruit d'un anàlisis exhaustiu de les dades de funcionament de la Zona Blava durant el període d'1 any i del recull de diferents demandes que hem tingut per part de ciutadans, comerços  i negocis afectats i interessats en el tema o diferents associacions com ara Comerç de Valls amb els quals em pogut treballar de forma conjunta per plantejar millores en el servei.  Aquest estudi ens ha servit de base de treball per poder proposar aquesta sàrie de modificacions, que creiem han de servir per millorar el servei  en general de les Z.B., així doncs amb aquestes propostes actualitzem el servei a les demandes actuals i dotem al ciutadà de més eines per poder-ne fer ús, amb l'objectiu de promoure la mobilitat sostenible, l'ús del transport públic i la rotació de vehicles aparcats en les zones comercials o de serveis amb més alta demanda d'aparcament.

Algunes d'aquestes modificacions que milloren clarament el servei de Z.B són:

· Creació d'una nova tarifa amonedada (Aparca i desplaçat) per promoure el transport públic interurbà.

· El preu serà 1 € tot el dia i 1/2 € mig dia. Es reservaran unes places d'estacionament a la plaça de l'estació del tren i d'altres a l'aparcament de Vapor de Maó davant de l'estació del bús per aquells usuaris que acreditin que viatgen de forma regular amb el transport interurbà.

· Implantació d'una APP de pagament per mòbil. D'aquesta forma donem al ciutadà una bona eina per poder realitzar el pagament del tiquet i les possibles recarregues, sense la necessitat de desplaçar-se fins al cotxe. Per tant estem oferint una tecnologia innovadora i gratuïta pel ciutadà, que ens permet facilitar i millorar el servei.
· Gratuïtat a la Zona Blava per vehicles 100% elèctrics. Aquesta proposta representa una aposta clara per estirar la demanda de vehicles més sostenibles a la ciutat, i per tant continua amb l'estratègia política de fomentar la mobilitat sostenible.

Amb l'aplicació d'aquestes modificacions ens permetran ser optimistes de cara a seguir millorant el servei en general de la zona blava i tenir recursos per seguir treballant en la millora constant de la mobilitat de la nostra ciutat, la qual s'ha d'afrontar a reptes importants a curt termini com ara la previsió d'un augment de la demanda d'aparcament i de la mobilitat en general degut a la posada en marxa del museu casteller. La implantació del trànsit pacificat al barri antic és un exemple d'aquest treball constant que la nostra ciutat necessita i esperem podem ampliar en més zones.


*Francesc Anguela és regidor d'ERC de Mobilitat de l'Ajuntament de Valls.

Share on Google Plus

About PortalNou Valls

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada