Alt Camp i Conca de Barberà celebren amb reserves la represa de treballs a l’autovia A-27

El govern de l'Estat ha presentat aquest dilluns, 28 de novembre, als responsables polítics de l'Alt Camp i la Conca de Barberà, els detalls de l'anunci de represa de les obres de l'A-27 entre Valls i Montblanc. Després de sis anys de suspensió dels treballs, les autoritats del territori han mostrat un moderat optimisme un cop escoltada la proposta del Ministeri de Foment que, ara, es compromet a tenir enllestit el projecte l'any 2019.

A la cara de la moneda, l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu; i el regidor de Territori de Valls, Martí Barberà, han explicat que per primer cop s'havia posat sobre la taula una proposta tècnica ben treballada per desenvolupar el túnel de Lilla des dels dos vessants de la muntanya. Però a la creu, tant Andreu com Barberà han reconegut que en endavant caldrà estar molt amatents per garantir que aquesta solució tècnica disposi de la dotació pressupostària per tirar-la endavant. De fet, el batlle d'ERC de Montblanc i el regidor de CiU de Valls han insistit en diverses ocasions que els respectius grups polítics a Madrid hauran d'estar atents en la negociació pressupostària perquè es compleixin les previsions.

De fet, els responsables ministerials han explicat que els 2,9 milions d'euros que hi havia destinats per a aquest any serviran perquè Acciona, la concessionària de les obres, engegui uns treballs que no prendran realment intensitat fins al 2017. Però els alcaldes també han recordat que per a aquest exercici de l'any vinent hi havia una previsió pressupostària anterior de 28 milions d'euros que ara anuncien que es veuran reduïts a només 10 milions. "De complir, no acaben de complir mai", ha lamentat Josep Andreu.

Un altres aspecte positiu extret de la reunió ha estat el compromís entre les parts de mantenir contactes trimestrals per analitzar quina és l'evolució dels treballs. L'objectiu és que tot plegat "no quedi en un nou anunci i també podem mantenir un control sobre el projecte i aspectes com el tractament dels camins afectats", ha destacat Barberà.


La nota més positiva de la trobada ha estat la proposta que s'ha presentat per resoldre els problemes tècnics de construcció del túnel de Lilla. Així, al vessant de Valls, on el problema era la inestabilitat de les pissarres, s'ha optat per desviar una vintena de metres el punt d'inici. A la banda de Montblanc, on el maldecap s'originava per les argiles expansives, la solució passarà per fer un tub de formigó dins el qual transcorrerà el trànsit. Un mecanisme que s'ha aplicat al traçat del Tren d'Alta Velocitat. La incògnita serà la solució al pas de mercaderies perilloses. L'opció pot ser tant una ruta alternativa com les limitacions horàries com les que es fan al túnel de Vielha.
Share on Google Plus

About PortalNou Valls

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada